Sinceritatea… sincera

Am mai avut o revelatie, in drumul spre toaleta. :))
Si aceasta revelatie zice ca daca nu suntem sinceri cu noi insine, nu avem cum sa fim cu cei din fata noastra. Pentru ca ei sunt o reflectie a noastra.

Iar aceasta lipsa a sinceritatii este o sabie cu doua taisuri: fie stii ce se afla in inima ta, dar actiunile tale nu sunt in acord cu ce se afla acolo; fie nu iti permiti sa simti ce se afla in inima ta, iar actiunile sunt facute pe baza unui algoritm (“+/-“; “101010”; “mi.a facut asta, deci nu ii dau aia“; etc.). Si cu cat negi mai mult adevarul interior, cu atat iti faci mai mult rau, pe care il dai afara sub forma de cearta, frustrare, imbufnare, inchidere in carapace, etc. Iar asta inevitabil “loveste” in celalalt.

Poate ca ceea ce ar trebui sa invatam din trecut este sa fim sinceri cu noi, oricat de tare doare ceea ce reveleaza aceasta sinceritate. Pentru ca doar aceasta sinceritate aduce liniste, echilibru, fericire, viata traita la maximum. Daca ceea ce simti nu se potriveste cu ceea ce faci, te minti cu nonsalanta. Si ii minti si pe cei din jurul tau, crezand ca minciuna inseamna numai ascunderea unei fapte.

Ceea ce mi-a adus starea de leguma in care m-am scaldat o perioada buna de timp nu a fost ceea ce am facut, ci a fost ceea ce NU am facut. Lucrurile pe care NU  le-am spus, pe care NU le-am facut atunci cand simteam sa le fac.

Vazuta din exterior, viata mea din acea perioada a fost mai mult decat traita: mereu in locuri exotice, facand lucruri care-mi plac, cunoscand oameni noi, avand un stil de viata la care unii doar viseaza. Asta inseamna sa traiesti? Atata timp cat sufletul tau tanjeste dupa altceva, aceasta “viata traita” este o mare minciuna.

Nu conteaza cum se vede din exterior; conteaza cum se simte din interior.

Leave a Reply

